söndag 23 juni 2013

Midsommar 2013

Annorlunda definitivt och ändå mycket bra. Man, hund och jag samt mina föräldrar. Vi hade en helt underbar dag i stugan, fantastiskt väder, middag ute på trädäcket, utflykt till stranden på kvällen där vi eldade drivved. Sen korvgrillning utanför stugan på vedglöd. Underbart helt enkelt. Har dessutom fått sova rätt så bra.
Idag plockade vi lite kantareller, kollade körvägen till kk i Kristianstad och handlade hem nya gotter. Mor å far begav sig till Kroatien och vi stannar kvar i stugan och njuter av varandra.
Nu sitter vi här på folktom julebodastrand. Mannen har grävt ett fotstöd åt mig, vi har med oss halloumimackor och bra böcker. Än så länge är det bara vi och vi passar på att ta hand om varandra lite extra nu. Dante är dödsnöjd. Han gräver så att det står härliga till. Och jag försöker få se till att slappna av och förstå att nu ska jag vara ledig och fullt tillgänglig för mig och för vår kommande familjemedlem. Och här på stranden går det rätt så bra om jag får säga det själv.

Nästa vecka har jag många saker att göra i stan och vi håller oss därför i Malmö . Men sen veckan därpå så flyttar vi ut till stugan. Mannen får tråkig pendling till jobb men på det stora hela så mår vi nog bättre här än i den fisiga lilla lägenheten.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar