söndag 23 juni 2013

Hemma

Det var svårt att masa sig hem idag efter en så underbar helg. Lägenheten känns trång dammig och tråkig.
Läste dessutom ut en härlig bok innan idag och känner mig tom som vanligt efter trevlig läsning.
Rosengädda nästa! Fin och trevlig. Njutbar läsning. På inget sätt världsomvälvande men fin. Jag gillade Emmas en nypa salt och hoppade därför på denna när jag såg den i butiken.

Men nu är vi hemma. Jag har plockat lite så att det ska vara mer lättstädat imorgon. Då tänkte jag genomföra en skurning och putsning. Det behövs för min sinnesfrid. Sen ska jag färga mitt hår, leta efter tofflor och långklänning, förlänga mina fransar och försöka känna mig bekväm i min kropp. Nu har min semester börjat och jag ska verkligen försöka njuta. Jag ska sy lite nu i dagarna. Lite babykläder kanske. Spännande.
Dante är helt slut efter helgen, han hade så ont i tassarna innan, förmodligen något getingstick eller arga pissmyror. Men nu har det lugnat sig och han verkar nöjd och trött.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar