söndag 7 juli 2013

Hunger och trötthet

Det märks att min kropp försöker ladda inför kommande förlossning. Allt jag vill är att få vila och att få äta. Som nu, vaken efter nattens typ fjortonde toalettbesök och hungrig som en varg. Känns dock inte rimligt att ställa mig i köket nu. Kl sex en söndag morgon och väcka mamma och pappa på deras sista semesterdag. Det får räcka med toalettspringet.

Saknar min man till tusen. Han har haft en riktig kill-helg och hängt först med sitt band och sen på svensexa. Vi har träffats ytterst lite denna veckan. Men det har nog varit bra för honom att få lite egen tid för sig själv. Men nu saknar jag honom något otroligt.

Veckan kommer att spenderas i Malmö, det är mvc och fransar och i köp av klänning som står på schemat. Måste fixa sånt inför bröllopsfesten på lördag. Är lite orolig att det ska sätta igång när vi är i Malmö eftersom nyheterna kring Skånes förlossningsavdelningar är sådär kul. Överfullt överallt på Malmö lund Ystad och Helsingborg.
Vi vill ju till Kristianstad och hoppas att vi är här i stugan. Och samtidigt så hoppas jag att det händer nu snart. Jag är så trött på att vänta. Jag längtar efter att få se vem som döljer sig i mig och jag längtar efter att få slippa svullnaden och att fö bli rörlig igen. Igår pratade vi om vad det kan tänkas vara. Mamma tror fortfarande på flicka fastän magen mer mer och mer ut som en pågamage. Jag är så osäker. Hela processen har ju närts av drömmen jag hade i Thailand om att vi fick en flicka och vi gav henne ett namn. Men som inatt drömde jag om en gosse med vårt andra namn som vi funderat på. Spännande!
Det får bli vad det vill! Bara den kommer ut snart till oss. Vi längtar så.

Och jag längtar efter en rejäl macka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar