lördag 29 juni 2013

Vänner

Den här första semesterveckan har jag verkligen omgett mig med vänner. Varje dag har jag träffat någon som jag gillar en stund. Det har fikats och ätits middagar och handlats tyg och grillats korv och pratats en särdeles massa strunt och allvarligheter. En riktigt fin vecka. Ute har det mest varit grått och mulet. Det är tråkigt. Så då gillar jag ännu mer att lyssna på vänners pladder. Annars har jag ägnat mig åt symaskinen. Vi börjar bli vänner. Det tar sin lilla tid, både att lära känna den och att arbeta med mina vätskefyllda tjocka fingrar.

Snart snart kommer bebisen. Nu längtar jag efter den. Och jag längtar efter en smidigare och starkare kropp. Det längtar jag efter något ohyggligt. Åh.
Och efter att få sno in kiddo i nån utav dessa otaliga filtar jag syr.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar